Eerste dagen in de Filipijnen - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Eline Stralen - WaarBenJij.nu Eerste dagen in de Filipijnen - Reisverslag uit El Nido, Filipijnen van Eline Stralen - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in de Filipijnen

Blijf op de hoogte en volg Eline

21 Oktober 2015 | Filipijnen, El Nido

De reis is begonnen!! Zondagmiddag stonden er veel lieve mensen op schiphol om mij uit te zwaaien. Het afscheid nemen viel even zwaar. Dikke knuffels van mijn vriendinnen en ouders, en snel door de douane. Samen met Linde en Roos begon het avontuur ‘Filipijnen’ . Voorbij de douane zijn we eerst Filipijnse peso’s gaan pinnen. We kregen een hele stapel met geld, 52 Filipijnse peso’s is namelijk 1 euro. Vervolgens zijn we even wat gaan eten en was het tijd om naar de gate te gaan voor de eerste vlucht richting London Heathrow. Dit was een korte en snelle vlucht. Op het vliegveld hebben we wat rond gekeken in de winkeltjes en voor we het wisten konden we door naar de gate voor de vlucht naar Manila. Het was een onwijs groot vliegtuig en we keken er toch wel een beetje tegenop om hier 14 uur in te moeten zitten. Voor mij was het de eerste keer om zo lang in een vliegtuig te zitten. Het begin van de vlucht ging goed en ik viel snel in slaap. Later hield de snurkende buurman van Roos ons wakker en was het gedaan met de rust. De laatste uren van de vlucht hadden we veel turbulentie, wat nou niet bepaald fijn was. Een uur later dan gepland (en wat misselijkheid rijker), zijn we geland op de luchthaven van Manila. Het was al erg donker, regende en waaide hard buiten. Alle bagage lag gelukkig vrij snel op de band en konden we op zoek naar een taxi. Toen we vanuit de luchthaven naar buiten liepen, stonden daar allemaal mensen achter een soort van dranghekken die het blijkbaar erg interessant vonden dat er drie blonde meiden naar buiten kwamen. We werden erg aangekeken wat een beetje ongemakkelijk voelde. De eerste taxi gepakt om snel naar het hostel te kunnen. Ik keek mijn ogen uit. Het verkeer was een grote chaos en het leek alsof er totaal geen verkeersregels zijn. Taxi’s, vrachtwagens, auto’s, brommers, jeepney’s .. Alles reed door elkaar heen. Na een nogal pittig ritje in de taxi, kwamen we aan bij het hostel. Hier werd ons gevraagd of wij de aardbeving hadden gevoeld, ummm aardbeving? Blijkbaar was dat de reden dat we niet gelijk konden landen. We hebben de tassen in de kamer gezet, het thuisfront laten weten dat alles goed is gegaan en toen maar even naar buiten om wat eten te halen. Terug in het hostel viel ik als een blok in slaap.

De volgende ochtend werden we mooi op tijd wakker. We gingen de stad in om een ontbijtje te scoren en wat van de stad te zien. Het eerste wat op me af kwam, was de lucht van de uitlaatgassen in de stad. Het ruikt heel raar en is benauwend. Ook oversteken is in een stad als Manila een hele opgave. Na een paar uurtjes hebben we weer een taxi gepakt om terug te gaan naar de luchthaven. Na twee uur vertraging en een uur in het vliegtuig te hebben gezeten, waren we geland in Puerto Princesa op het eiland Palawan. Snel naar een hostel en ons spullen neergezet. Met een tricycle (een overdekte brommer met een soort zijspan) zijn we naar een restaurantje gegaan. Hier hebben we heerlijk wat gegeten en gedronken.

De volgende dag zijn we in de ochtend richting El Nido gegaan. Dit ligt in het noorden van Palawan en is bekend onder de toeristen. Wij waren wel erg benieuwd naar deze plek en besloten daarom om niet langer in Puerto Princesa te blijven. Na een busreis van 6 uur over veel slingerende wegen en heuvels zijn we aangekomen in El Nido. Hier hebben we ons eigen hutje aan het strand.

Zoals jullie kunnen lezen gaat het erg goed hier en vermaak ik mij prima! Ik kijk uit naar de komende dagen waarin we iets minder zullen reizen en heerlijk gaan relaxen.

Veel liefs vanuit de Filipijnen xxxxxxxxxxxxx

• 21 Oktober 2015 - 17:12

Hans K:

Leuk!!

Zetten jullie ook fotos erop?

Groetjes van het naate Nederland

Hans Kristian (WTC)

• 22 Oktober 2015 - 19:36

Iris :

Moppie wat fijn om wat van je te horen en dat je veilig bent geland op de filipijnse bodem. Echt heel gaaf!! Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende blog!!

Enjoy meis. Dikke kus xxx

• 23 Oktober 2015 - 08:57

Brigitte:

Heel veel plezier en vooral genieten xx

• 26 Oktober 2015 - 19:55

Betty Van Der Pol:

Hoi Eline, ik heb je niet eens een goede reis kunnen wensen, want wist niets van deze trip.
    Wat een ervaring zal dit voor je zijn!
    De schoonouders van mijn zoon zitten nu in Manilla voor 3 maanden.
    Ook grappig dat jij daar ook even bent geweest.
    Geniet van alles wat je ziet en meemaakt en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal.

groet
    Betty

• 04 November 2015 - 08:52

Jose En Co:

He Eline, wat leuk om je verslagen te lezen.Fijn dat jullie het zo leuk hebben.
    Bij ons in Australie gaat ook alles prima , n hoop gedaan en gezien, super gewoon.
    Nog heel veel plezier en de groetjes van ons xx