De tijd op het project zit erop & nu vakantie! - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Eline Stralen - WaarBenJij.nu De tijd op het project zit erop & nu vakantie! - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Eline Stralen - WaarBenJij.nu

De tijd op het project zit erop & nu vakantie!

Blijf op de hoogte en volg Eline

18 December 2015 | Filipijnen, Cebu City

Dat was het dan.. Na zeven leuke, leerzame, soms zware en heftige maar bijzondere weken stage in de Filipijnen, is daar nu een eind aangekomen. Vorige week was mijn laatste week bij Prime Center. Omdat de andere vrijwilligers klaar waren op het project, had ik ook besloten te stoppen en mijn laatste stage week, dus afgelopen week, mee te gaan naar andere projecten.

De laatste week bij Prime Center was leuk! Ik heb nog genoten van de kinderen en het spelen met elkaar. De laatste dag ben ik samen met een andere vrijwilligers verrast door alle leraren en de kindjes. Boven op het speeldak waren zij allemaal bij elkaar gekomen, als verrassing voor ons. Alle leraren deden een woordje en de kindjes gaven kleine roosjes aan ons. Het voelde heel fijn om op deze manier een blijk van waardering te krijgen. Natuurlijk kon het niet achter blijven en moesten ook wij een woordje doen voor de groep in ons beste Engels. Maar het was erg leuk!

Aan het eind van de dag had ik samen met de andere vrijwilligers cadeautjes gekocht voor de leraren. Dit waren puzzels, verf en ballen waar de kinderen mee kunnen spelen in de klas. Het was duidelijk dat ze hier erg blij mee waren, wat ik fijn vond! Ook hadden we een grote taart gekocht en hebben we onze tijd bij Prime Center Foundation leuk afgesloten.

Vorig weekend hebben Linde, Roos en ik helaas ‘afscheid’ moeten van de vijf meiden die ook vanuit school de minor doen. Hun tijd op de projecten zat erop en zij gingen verder reizen. Met elkaar hebben we het erg gezellig gehad en zijn we leuke weekendjes weg geweest. Doordat de meiden weg waren ging ik samen met Linde en Roos dat weekend er ook weer op uit. Zaterdagochtend pakte we de bus naar Moalboal. Een plaatsje op het eiland Cebu, waar we na een rit van ongeveer drie uur aankwamen. We gingen naar een beach resort die we als tip van de andere meiden hadden gekregen. Een prima resort met zwembad aan zee. Die middag zijn we naar de Kawasan Falls geweest. Grote watervallen midden in de natuur, waar Roos en ik nog even in het koude water hebben gezwommen. Het was goed om even uit de stad te zijn. Even niet de drukte van het verkeer en de geur van alle uitlaatgassen, maar even lekker ergens in een klein plaatsje zijn. Zondags was het helaas niet zulk mooi weer. Na een heerlijk ontbijtje, zijn we even bij het zwembad gaan liggen maar hadden het hier snel gezien waardoor we begin van de middag terug zijn gegaan naar Cebu City.

Afgelopen week ben ik een aantal dagen met Linde en Roos mee geweest naar Adam Jennie’s Christian Center, hun project. Dit project lijkt op Prime Center Foundation maar is wat kleinschaliger. Een van de dagen gingen we naar iemand zijn huis om daar hun ‘christmas party’ voor te bereiden wat inhield dat er veel cadeautjes ingepakt moesten worden. Het huis was in een achterwijk. We liepen door een straat waar de kippen in het rond liepen en de kinderen op de grond zaten. Via een smalle poort kwamen we bij het huisje. Hier werden we heel vriendelijk ontvangen door de mevrouw van het project en haar grootouders. Er stond al een lunch op ons te wachten dat bestond uit rijst en vis, wat we niet konden en mochten overslaan. Ik vond het erg leuk om een Filipijns huisje van de binnenkant te kunnen zien en werd weer bewust van de luxe en ruimte dat ik in Nederland heb. Deze keuken en woonkamer bij elkaar waren namelijk net zo ruim als mijn slaapkamer.. Na de lunch gingen we de cadeautjes inpakken en met ons Nederlands tempo ging dit erg snel en waren we zo klaar. En zo kwam er een eind aan mijn stage in de Filipijnen!!

Voor nu zit mijn tijd in Cebu City erop en ga ik zo beginnen aan het weer inpakken van mijn backpack. Ik heb het naar mijn zin gehad in de grote stad, maar ben ook blij om te beginnen aan het volgende avontuur. Morgenochtend vertrek ik samen met Linde en Roos richting het eiland Negros. We hebben met elkaar nog drie weken de tijd om te reizen & ik heb er zin in!!

Veel liefs vanuit Cebu City & tot de volgende blog ergens in de Filipijnen,
Dikke kus xxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 16 Okt. 2015
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 4127

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 08 Januari 2016

Filipijnen

Landen bezocht: