Genieten in El Nido - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Eline Stralen - WaarBenJij.nu Genieten in El Nido - Reisverslag uit Puerto Princesa City, Filipijnen van Eline Stralen - WaarBenJij.nu

Genieten in El Nido

Blijf op de hoogte en volg Eline

28 Oktober 2015 | Filipijnen, Puerto Princesa City

Ons eigen hutje aan het strand is heerlijk en we genieten ervan! De volgende dag zijn we naar Las Cabannas gegaan, een strandje hier verderop. Weer met de tricycle heen wat ik toch telkens wel erg leuk vindt. Ik wilde wel een keertje achterop bij de Filipo zitten ipv in de zijspan. En jahoor, op de terugweg zat ik achterop bij de Filipo en was het weer een avontuur om ook daadwerkelijk te kunnen blijven zitten. Maargoed, op het strandje hebben we heerlijk gezwommen, gechilt en bijgekomen van de afgelopen dagen. Ik vond het heel fijn om even een dagje niks te doen en lekker te genieten van het prachtige uitzicht. Met een lekkere fruit shake in m’n hand hoorde je mij niet klagen!!

Ik probeer te beseffen dat ik voor langere tijd aan de andere kant van de wereld zit, wat af en toe nog een beetje lastig is. Soms heb ik het gevoel dat ik even op vakantie ben en volgende week gewoon weer naar huis ga. Maar wanneer ik dan om mij heen kijk, de locals zie en de temperatuur (rond de 30 graden ;-)) voel weet ik het weer. Ook de backpack zet mij letterlijk weer met beide voetjes op de grond, waardoor ik deze af en toe wel een beetje zat ben haha.

Het was tijd voor iets anders dan op het strand liggen en daarom hebben we een island tour gedaan. Niet alleen omdat we iets anders willen doen, maar een island tour is wel een ‘must’ wanneer je in El Nido bent. Ik zal beginnen met dat het echt een super dag was!! De wekker ging vroeg en ik had er echt zin in. We hadden een tour geboekt die langs vijf verschillende plekken ging. We begonnen op seven commando beach, dit was een prachtig wit strand met azuurblauw water. Dit was echt even een geluksmomentje. Hier ging ik voor het eerst maar eens proberen om te ademen door een snorkel, wat nog geen groot succes was. Het was een stuk moeilijker dan ik had gedacht en er kwam nogal wat hoesten en proesten bij kijken (maar ik kan vertellen,oefening baart kunst!). Vervolgens zijn we met de boot naar Shimizu Beach gegaan en hier heb ik dan voor het eerst echt gesnorkeld en de onderwaterwereld van de Filipijnen gezien waarbij ik mijn ogen uit keek. Zo veel visjes in allerlei verschillende kleuren en grootte. Na een tijdje in het water gesnorkeld te hebben, was er voor ons een lunch op de boot. Deze bestond uit, hoe kan het ook anders, veel vis. Ik had markeel, met de kop en huid er nog aan. Ik mocht deze zelf even gaan ontleden en opeten met de handen. Dit was in het begin toch een dingetje maar de vis smaakte heerlijk en het was nog leuk ook! Onze tocht ging verder naar de secret lagoon. We moesten van de boot af en via het water naar een soort van gat in een rots. Door dit gat moesten we heen en kwamen we uit in de secret lagoon. Het water was daar een stuk warmer en je stond echt tussen hoge rosten in een soort van groot bad. Voor de vierde stop van de island tour gingen we naar big lagoon. Hierbij werd er achteraf even vertelt dat er haaien zijn gespot in deze lagoon. Als ik dit eerder had geweten ….. De laatste stop was bij de small lagoon en hier was het mogelijk om een kajak te huren. Door het vele zwemmen en snorkelen (wat toch best vermoeiend is) hebben we gekozen om een kajak te huren. Hiermee zijn we de small lagoon in gegaan, wat adembenemend mooi was! Op dat moment waren er nog geen anderen en was het er dood stil. Met de kajak was het heerlijk om door de lagoon te gaan en rustig rond te kijken. Ook konden we het niet laten om naar een verlaten strandje iets verderop te kajakken, wat toch echt gezien kon worden als een expeditie robinson strand. Te leuk natuurlijk!

De laatste dagen in El Nido hebben we nog lekker genoten van de omgeving en zijn we naar het strand geweest. Ook zijn we met de tricycle naar nacpan beach gegaan. Dit is een strand 18 kilometer verderop, waar je maar via één weg naar toe kan en deze is grotendeels onverhard. Helemaal door elkaar geschut kwamen we aan op plaats van bestemming. Bij dit strand moet je entree betalen wat ons in eerste instantie verbaasde. Ons werd uitgelegd dat het geld dat verdient wordt, gebruikt zal gaan worden om een goede weg aan te leggen naar het strand. Onderweg kwamen we langs rijstvelden en hele kleine dorpjes. Op de rijstvelden werd hard gewerkt door de locals, die daarbij gebruikt maakte van een soort buffels/stieren. Ik had dit nog niet eerder gezien en het kwam op mij over alsof die dieren echt mishandeld werden. Hoewel ze dit vast zijn gewend, was dit geen prettig gezicht. Op de terugweg begon het erg hard te regenen en vond ik dat toch ook wel weer leuk om te zien. Door de vele heuvels waar je overheen gaat, ontstaan er overal kleine waterstroompjes naar beneden. Terug aangekomen in El Nido stond onze straat zo goed als blank en kwam het echt met bakken uit de lucht. We zijn maar even snel naar het winkeltje tegenover ons hostel gelopen en toen lekker gaan relaxen bij onze strandhut. ‘S avonds voor het eerst aan de straat gegeten. Het echte eten van de locals dat aan de straat wordt klaargemaakt. Ik (als moeilijke eter) probeer alles en vind het ook leuk om alles te proeven. Ik heb deze dag (alweer) mijn ogen uit gekeken. De laatste dag in El Nido hebben we nog een andere island tour gedaan. Dit was een tour waarbij we op meer stranden kwamen dan de vorige tour. Het was een heerlijk dagje met veel snorkelen, zwemmen, zonnen en relaxen!

De volgende ochtend zijn we weer met een busje terug gegaan naar Puerto Princesa. In Puerto Princesa blijkt ook nog gezien te zien te zijn. De komende dagen zullen we hier blijven en gaan we morgen naar de underground River in het plaatsje Sabang. Zaterdag vliegen we naar Cebu en zal ik aankomende maandag starten op mijn stage bij het project Prime Centre Foundation.

Voor nu, dikke knuffel vanuit Puerto Princesa xxxxxxx

  • 28 Oktober 2015 - 12:25

    Iris:

    Hee moppie. Weer een leuk verhaal, die ik lees in de trein na een ochtend school. Wat is het toch altijd weer leuk om je belevenissen te volgen. En aaaaah die haai die ze gespot hadden, dat is best creepie haha. Veel plezier nog en alvast succes op je project!! Kus xxx

  • 03 November 2015 - 11:51

    Betty:

    Jeetje Eline, je beleeft nog eens wat daar. Geniet er lekker van, maar ik vroeg me af of je er ook nog gaat werken;-)
    Wel stoer dat je alles probeert te eten, dat zou voor mij dus als vegetarisch persoon een groot probleem zijn. brrrrr

    groetjes
    Betty (WTC)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eline

Actief sinds 16 Okt. 2015
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 4137

Voorgaande reizen:

18 Oktober 2015 - 08 Januari 2016

Filipijnen

Landen bezocht: